Kontaktujte nás přes WhatsApp

PEMA GTS / GTX

Rotační šroubové kompresory s dvoustupňovou kompresí

kompresory PEMA
22 až 200 kW
přímý pohon, dvoustupňová komprese
dvoupolohová a plynulá regulace otáček motoru
motory IE3 a IE4
příprava pro externí výměníky tepla v základní výbavě

PEMA GTS / GTX

Rotační šroubové kompresory s dvoustupňovou kompresí

kompresory PEMA
22 až 200 kW
přímý pohon, dvoustupňová komprese
dvoupolohová a plynulá regulace otáček motoru
motory IE3 a IE4
příprava pro externí výměníky tepla v základní výbavě

Dvoustupňové kompresory již od 22 kW

Dvoustupňová komprese

vysoká účinnost
nízké vibrace a hluk
vysoká spolehlivost, dlouhá životnost

Dvoustupňový šroubový element může dosahovat až o 15 % vyšší účinnosti oproti klasickému jednostupňovému šroubovému elementu.

Dvoustupňová komprese

Ve srovnání s klasickým jednostupňovým šroubovým kompresorem má dvoustupňový šroubový kompresor tendenci k dosažení izotermického děje a tím i vysoké účinnosti.

Zjednodušeně lze izotermický děj vysvětlit tak, že plyn o dané hmotnosti mění pouze svůj tlak a objem, ale nenavyšuje se jeho teplota. Výkon elektromotoru je tak efektivněji využit pro stlačování oproti generování nežádoucího odpadního tepla.

Základním principem dvoustupňové komprese je ochlazení stlačeného vzduchu mezi prvním a druhým stupněm šroubového elementu. Toho je dosaženo automatickým míšením s ochlazeným olejem před vstupem do druhého stupně.

Nižší teploty mají vliv nejen na účinnost, ale zároveň na spolehlivost stroje – snižují úroveň degradace oleje a šetří dochlazovač a ostatní prvky úpravy vzduchu (sušičky, filtraci). Nižší otáčky elementu mají vliv na jeho životnost, životnost jeho ložisek a ložisek hlavního motoru.

Dvoustupňová komprese

vysoká účinnost
nízké vibrace a hluk
vysoká spolehlivost, dlouhá životnost

Dvoustupňový šroubový element může dosahovat až o 15 % vyšší účinnosti oproti klasickému jednostupňovému šroubovému elementu.

Dvoustupňová komprese

Ve srovnání s klasickým jednostupňovým šroubovým kompresorem má dvoustupňový šroubový kompresor tendenci k dosažení izotermického děje a tím i vysoké účinnosti.

Zjednodušeně lze izotermický děj vysvětlit tak, že plyn o dané hmotnosti mění pouze svůj tlak a objem, ale nenavyšuje se jeho teplota. Výkon elektromotoru je tak efektivněji využit pro stlačování oproti generování nežádoucího odpadního tepla.

Základním principem dvoustupňové komprese je ochlazení stlačeného vzduchu mezi prvním a druhým stupněm šroubového elementu. Toho je dosaženo automatickým míšením s ochlazeným olejem před vstupem do druhého stupně.

Nižší teploty mají vliv nejen na účinnost, ale zároveň na spolehlivost stroje – snižují úroveň degradace oleje a šetří dochlazovač a ostatní prvky úpravy vzduchu (sušičky, filtraci). Nižší otáčky elementu mají vliv na jeho životnost, životnost jeho ložisek a ložisek hlavního motoru.

Dvoustupňová komprese

vysoká účinnost
nízké vibrace a hluk
vysoká spolehlivost, dlouhá životnost

Dvoustupňový šroubový element může dosahovat až o 15 % vyšší účinnosti oproti klasickému jednostupňovému šroubovému elementu.

Ve srovnání s klasickým jednostupňovým šroubovým kompresorem má dvoustupňový šroubový kompresor tendenci k dosažení izotermického děje a tím i vysoké účinnosti.

Dvoustupňová komprese

Zjednodušeně lze izotermický děj vysvětlit tak, že plyn o dané hmotnosti mění pouze svůj tlak a objem, ale nenavyšuje se jeho teplota. Výkon elektromotoru je tak efektivněji využit pro stlačování oproti generování nežádoucího odpadního tepla.

Základním principem dvoustupňové komprese je ochlazení stlačeného vzduchu mezi prvním a druhým stupněm šroubového elementu. Toho je dosaženo automatickým míšením s ochlazeným olejem před vstupem do druhého stupně.

Nižší teploty mají vliv nejen na účinnost, ale zároveň na spolehlivost stroje – snižují úroveň degradace oleje a šetří dochlazovač a ostatní prvky úpravy vzduchu (sušičky, filtraci). Nižší otáčky elementu mají vliv na jeho životnost, životnost jeho ložisek a ložisek hlavního motoru.

HEAVY DUTY

konstrukce dvoustupňových kompresorů

Jdeme proti trendu!

Co nejmenší konstrukce kompresoru přináší výhodu v úspoře místa, ale mnohdy způsobuje problémy s chlazením, špatnou servisovatelnost, neodolnou karoserii. Říkáme NE tomuto trendu.
Navrhování dílů pro omezenou životnost se stalo trendem nejen u kompresorů. Říkáme NE tomuto trendu.

Při navrhování kompresoru je kladen důraz na klíčové vlastnosti, které vedou k vyšší spolehlivosti a dlouhé životnosti.

Odolná konstrukce
Konstrukce je uzpůsobena opakované manipulaci bez toho, aby došlo k poškození karoserie nebo narušení její stability.
Servisovatelnost
Všechny komponenty, které vyžadují pravidelnou údržbu, jsou dobře přístupné a umožňují bezproblémový servis a údržbu.
Dimenze chladičů
Systém chlazení je uzpůsoben tak, aby byl schopen fungovat i v provozech se zhoršenými provozními podmínkami.
Potrubí oproti hadicím
Nahrazení hadic ocelovým potrubím snižuje riziko poškození a snižuje náklady v rámci pravidelné údržby.
Dimenze šroubového elementu - nízké otáčky
Je vhodně navržena tak, aby bylo dosahováno požadovaných výkonností při nízkých otáčkách, které mají vliv na životnost ložisek elementu i hlavního motoru.
Ložiska motoru
V rámci servisních intervalů lze ložiska hlavního motoru mazat, není tak snižována jejich životnost.

HEAVY DUTY

konstrukce dvoustupňových kompresorů

Jdeme proti trendu!

Co nejmenší konstrukce kompresoru přináší výhodu v úspoře místa, ale mnohdy způsobuje problémy s chlazením, špatnou servisovatelnost, neodolnou karoserii. Říkáme NE tomuto trendu.
Navrhování dílů pro omezenou životnost se stalo trendem nejen u kompresorů. Říkáme NE tomuto trendu.

Při navrhování kompresoru je kladen důraz na klíčové vlastnosti, které vedou k vyšší spolehlivosti a dlouhé životnosti.

Odolná konstrukce
Konstrukce je uzpůsobena opakované manipulaci bez toho, aby došlo k poškození karoserie nebo narušení její stability.
Servisovatelnost
Všechny komponenty, které vyžadují pravidelnou údržbu, jsou dobře přístupné a umožňují bezproblémový servis a údržbu.
Dimenze chladičů
Systém chlazení je uzpůsoben tak, aby byl schopen fungovat i v provozech se zhoršenými provozními podmínkami.
Potrubí oproti hadicím
Nahrazení hadic ocelovým potrubím snižuje riziko poškození a snižuje náklady v rámci pravidelné údržby.
Dimenze šroubového elementu - nízké otáčky
Je vhodně navržena tak, aby bylo dosahováno požadovaných výkonností při nízkých otáčkách, které mají vliv na životnost ložisek elementu i hlavního motoru.
Ložiska motoru
V rámci servisních intervalů lze ložiska hlavního motoru mazat, není tak snižována jejich životnost.

HEAVY DUTY

Jdeme proti trendu!

Co nejmenší konstrukce kompresoru přináší výhodu v úspoře místa, ale mnohdy způsobuje problémy s chlazením, špatnou servisovatelnost, neodolnou karoserii. Říkáme NE tomuto trendu.
Navrhování dílů pro omezenou životnost se stalo trendem nejen u kompresorů. Říkáme NE tomuto trendu.
konstrukce dvoustupňových kompresorů

Při navrhování kompresoru je kladen důraz na klíčové vlastnosti, které vedou k vyšší spolehlivosti a dlouhé životnosti.

Odolná konstrukce
Konstrukce je uzpůsobena opakované manipulaci bez toho, aby došlo k poškození karoserie nebo narušení její stability.
Servisovatelnost
Všechny komponenty, které vyžadují pravidelnou údržbu, jsou dobře přístupné a umožňují bezproblémový servis a údržbu.
Dimenze chladičů
Systém chlazení je uzpůsoben tak, aby byl schopen fungovat i v provozech se zhoršenými provozními podmínkami.
Potrubí oproti hadicím
Nahrazení hadic ocelovým potrubím snižuje riziko poškození a snižuje náklady v rámci pravidelné údržby.
Dimenze šroubového elementu - nízké otáčky
Je vhodně navržena tak, aby bylo dosahováno požadovaných výkonností při nízkých otáčkách, které mají vliv na životnost ložisek elementu i hlavního motoru.
Ložiska motoru
V rámci servisních intervalů lze ložiska hlavního motoru mazat, není tak snižována jejich životnost.
dvoustupňové kompresory PEMA_řada GTS

Řada GTS

přímý pohon
motor IE3
fixní otáčky – dvoupolohová regulace

Řada GTS

přímý pohon
motor IE3
fixní otáčky – dvoupolohová regulace
dvoustupňové kompresory PEMA_řada GTS

Řada GTX

Možná úspora až 35 % oproti dvoupolohovým kompresorům.

přímý pohon
motor IE4 s permanentními magnety
plynulá regulace otáček

Kompresory vybavené frekvenčním měničem, se schopností regulovat výkonnost podle spotřeby stlačeného vzduchu. Velmi efektivní a úsporná regulace kompresoru – možná úspora energie až 35 % oproti dvoupolohové regulaci.

dvoustupňové kompresory PEMA_řada GTX

Řada GTX

přímý pohon
motor IE4 s permanentními magnety
plynulá regulace otáček

Kompresory vybavené frekvenčním měničem, se schopností regulovat výkonnost podle spotřeby stlačeného vzduchu. Velmi efektivní a úsporná regulace kompresoru – možná úspora energie až 35 % oproti dvoupolohové regulaci.

dvoustupňové kompresory PEMA_řada GTX

Možná úspora až 35 % oproti dvoupolohovým kompresorům.

Řada GTX

přímý pohon
motor IE4 s permanentními magnety
plynulá regulace otáček

Možná úspora až 35 % oproti dvoupolohovým kompresorům.

Kompresory vybavené frekvenčním měničem, se schopností regulovat výkonnost podle spotřeby stlačeného vzduchu. Velmi efektivní a úsporná regulace kompresoru – možná úspora energie až 35 % oproti dvoupolohové regulaci.

dvoustupňové kompresory PEMA_řada GTX
chytrá řidicí jednotka
Využití odpadního tepla
Všechny kompresory mají přípravu pro zapojení externího výměníku v základní výbavě. Každý kompresor z řady GTS/GTX lze objednat i s vestavěným výměníkem tepla.
Chytrá řídicí jednotka
Dotyková řídící jednotka podporuje nastavení týdenního rozvrhu a komunikaci přes RS 485 (Modbus RTU).
chytrá řidicí jednotka
Využití odpadního tepla
Všechny kompresory mají přípravu pro zapojení externího výměníku v základní výbavě. Každý kompresor z řady GTS/GTX lze objednat i s vestavěným výměníkem tepla.
Chytrá řídicí jednotka
Dotyková řídící jednotka podporuje nastavení týdenního rozvrhu a komunikaci přes RS 485 (Modbus RTU).
Využití odpadního tepla
Všechny kompresory mají přípravu pro zapojení externího výměníku v základní výbavě. Každý kompresor z řady GTS/GTX lze objednat i s vestavěným výměníkem tepla.
Chytrá řídicí jednotka
Dotyková řídící jednotka podporuje nastavení týdenního rozvrhu a komunikaci přes RS 485 (Modbus RTU).
chytrá řidicí jednotka

Výrobní závod Shanghai/Nantong

Český engineering, energeticky efektivní dvoustupňová komprese a výroba v čínské Šanghaji jsou předpokladem pro kompresory dosahující vysoké účinnosti a tím tak nízkých provozních nákladů a zároveň nízkých nákladů na pořízení a údržbu. Při navrhování strojů je dbán maximální důraz na dlouhou životnost, spolehlivost a provoz i v náročnějších provozních podmínkách.

Výrobní závod Shanghai/Nantong

Český engineering, energeticky efektivní dvoustupňová komprese a výroba v čínské Šanghaji jsou předpokladem pro kompresory dosahující vysoké účinnosti a tím tak nízkých provozních nákladů a zároveň nízkých nákladů na pořízení a údržbu. Při navrhování strojů je dbán maximální důraz na dlouhou životnost, spolehlivost a provoz i v náročnějších provozních podmínkách.

Nasazení kompresorů po celém světě:

Použité komponenty

Reference

Nezávazná poptávka

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
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

Seminář

Ekonomika výroby
a spotřeby stlačeného vzduchu

Zajímá vás, jak snížit náklady na stlačený vzduch?

Zveme vás na odborný seminář zaměřený na ekonomiku výroby a spotřeby stlačeného vzduchu.

připravujeme
Kompresory PEMA - Matějkova 2268, Pelhřimov